måndag 2 januari 2023

Recension av Emma

Författare: Jane Austen
Antal sidor: 574
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Emma is young, rich and independent. She has decided not to get married and instead spends her time organising her acquaintances' love affairs. Her plans for the matrimonial success of her new friend Harriet, however, lead her into complications that ultimately test her own detachment from the world of romance.
 
Mina åsikter
Emma hade stundtals väldigt höga tankar om sig själv och sin förmåga att agera som match-maker. Men jag gillade verkligen det konceptet att hon försökte hjälpa folk hitta kärleken även om det inte alltid gick som förväntat. Karaktärerna var intressanta och det var hela tiden väldigt mycket intriger och drama karaktärerna i mellan. Det hände också en del oförutsägbara saker, som gjorde läsningen väldigt spännande. I det stora hela så var boken mycket snabbläst och beroendeframkallande. 
 
Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...