tisdag 3 januari 2023

Recension av Fruits basket collector's edition vol. 1

Författare & illustratör: Natsuki Takaya
Antal sidor: 399
Serie: Fruits basket collector's edition, vol. 1 eller Fruit basket vol. 1-2.
Finns hos: Adlibris/ Bokus

Goodreads beskrivning 
After a family tragedy turns her life upside down, plucky high schooler Tohru Honda takes matters into her own hands and moves out...into a tent! Unfortunately for her, she pitches her new home on private land belonging to the mysterious Sohma clan, and it isn't long before the owners discover her secret. But, as Tohru quickly finds out when the family offers to take her in, the Sohmas have a secret of their own--when embraced by the opposite sex, they turn into the animals of the Chinese Zodiac!
 
Mina åsikter
Jag tyckte mycket om illustrationerna i den här serien. Det fanns också diverse fina vänskaper som växer fram under volymernas gång. Men det var också en hel del bråk och våld utan anledning. Jag tyckte också att det kändes töntigt att dem bara förvandlades när någon av motsatta könet kramade dem. Känns som att det hade gått att komma på något mycket häftigare och coolare än det. Det här var en collection edition av de första volymerna i serien och ändå så kändes det som att ingenting hände! Efter ett tag så fick jag tvinga mig själv att plocka upp den så att jag faktiskt kunde läsa klart den någon gång.
 
Mitt betyg
Denna volym får 1,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...