lördag 25 februari 2023

Recension av Snöugglans sigill

Författare: Hanna Blixt
Illustratör: Thérese Larsson
Antal sidor: 137
Serie: Äventyren i sagofallen, bok 7
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Kampen mellan schackpjäserna är över. Godheten har segrat. Men vem är egentligen Styx? Och vem är Snöugglan? Följ med till Drömmarnas trädgård där allt tog sin början ...

Snöugglans sigill utspelar sig före de andra delarna och är ett fartfyllt och spännande äventyr bland drakar, slott och mystiska broar tillsammans med de tolv medlemmarna i De vises råd.
 
Mina åsikter
Den här boken var otroligt snabbläst, jag flög igenom den på nolltid. Det var riktigt roligt att återse alla gamla karaktärerna och se hur deras resor började. Den här boken innehåller precis som dess föregångare en massa fina illustrationer av Thérese Larsson som höjer ens läsupplevelse ytterligare. Nu när jag har läst den här boken så får det mig att vilja läsa om hela serien från början till slut!
 
Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...