onsdag 22 februari 2023

Recension av Valor

Författare: John Gwynne
Antal sidor: 688
Serie: The Faithful & the fallen, bok 2
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning 
War has erupted in the Banished Lands as the race for power intensifies.

Corban flees his homeland searching for peace, but he soon discovers that there is no haven in the west as the agents of Rhin and roaming bands of giants hound his every step.

Veradis leaves the battleground and rushes to his King's side. But he has witnessed both combat and betrayal and his duty weighs heavily upon him.

Maquin seeks only revenge, but pirate slavers and the brutal world of pit-fighting stand in his way.

Nathair becomes embroiled in the wars of the west as Queen Rhin marches against King Owain. The need to find the cauldron of the giants drives him on.

Sides are chosen and oaths will be fulfilled or broken in a land where hell has broken loose.
 
Mina åsikter
I denna bok, precis som i den första så fullkomligt älskar jag karaktärerna! Jag älskar världen och dess uppbyggnad. Trots bokens storlek så är den oerhört snabbläst och väldigt spännande! En minst sagt beroendeframkallande läsning! Jag gillar det faktum att det finns så många olika kickass karaktärer i den här serien! Gwynne är dessutom en mästare på att få dig som läsare att älska det faktum att du hatar vissa karaktärer. Det som gör den här serien så spännande är att ingen karaktär går säker! Du vet aldrig vem som kommer att överleva och vem som kommer att dö! Två favoriter är helt klart Shield och Storm! Som inte ens är människor! Jag vill så gärna läsa bok tre i serien så snart som möjligt!
 
Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...