tisdag 5 februari 2019

Recension av Ensam kvar

Författare: Rhiannon Navin
Antal sidor: 310
Förlag: Bookmark förlag, Ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Adlibris / Bokus

Gooreads beskrivning
Zach är sex år och står intryckt i en garderob när en ung kille går genom skolkorridorerna och skjuter ihjäl 19 personer. Zach hör skotten men anar inte då att ett av dem just har dödat hans storebror Andy.

Händelsen får hela familjen att falla isär. Zachs mamma och pappa tar ut sin förtvivlan på gärningsmannens föräldrar, som de ställer till svars för dådet. Zach är förtvivlad, men är ändå den som har styrkan att börja gå vidare. Med ett barns optimism och envishet försöker han övertyga dem om att förlåtelse är möjlig. Och med Zachs hjälp kan familjen övervinna sorgens skoningslösa och ödesdigra kraft.
 


Mina åsikter
Boken var uppbyggd utav utomordentliga person-och miljöbeskrivningar. Som läsare kunde jag skapa mig mina egna bilder av hur saker och ting såg ut med hjälp av den information Navin gav mig. Inom de första 40 sidorna så grät jag redan, så välskriven var den här boken, det är omöjligt att lämnas orörd av denna hemska berättelse. Mamman var stundtals lite irriterande då hon fattade konstiga beslut, men samtidigt så vet man naturligtvis aldrig hur man själv skulle ha reagerat i en liknande situation. Jag fullständigt flög igenom boken och det var omöjligt att lägga ifrån mig den. Det här är helt klart en bok som förtjänas att läsas!

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...