tisdag 26 februari 2019

Recension av Shadows of self

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 383
Serie: Mistborn:The Alloy era, bok 2
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Shadows of Self shows Mistborn’s society evolving as technology and magic mix, the economy grows, democracy contends with corruption, and religion becomes a growing cultural force, with four faiths competing for converts.

This bustling, optimistic, but still shaky society now faces its first instance of terrorism, crimes intended to stir up labor strife and religious conflict. Wax and Wayne, assisted by the lovely, brilliant Marasi, must unravel the conspiracy before civil strife stops Scadrial’s progress in its tracks.


Mina åsikter
En Brandon Sanderson-bok kan verkligen aldrig gå fel. Återigen får man ta del utav fantastisk världsuppbyggnad, utomordentliga person-och miljöbeskrivningar och karaktärerna bara fortsätter att utvecklas. Det är oerhört svårt att veta vart handlingen är på väg och man överraskas ständigt av dess vändningar. Det här var en riktigt snabbläst och fartfylld bok som jag inte ville lägga ifrån mig. Man får svar på en massa frågor man hade kvar från första boken samtidigt som man nu istället får nya frågor var svar man undrar över. Jag ville direkt kasta mig in i nästa bok i serien, men fick sansa mig något. Brandon Sanderson kan i princip inte göra fel.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...