onsdag 27 februari 2019

Recension av IT

Författare: Stephen King
Antal sidor: 1116
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Welcome to Derry, Maine ...

It’s a small city, a place as hauntingly familiar as your own hometown. Only in Derry the haunting is real ...

They were seven teenagers when they first stumbled upon the horror. Now they are grown-up men and women who have gone out into the big world to gain success and happiness. But none of them can withstand the force that has drawn them back to Derry to face the nightmare without an end, and the evil without a name


Mina åsikter
Jag tror att det är nu jag verkligen börjar inse att Stephen King kanske inte är något för mig. Den här boken hade ett spännande koncept, men den var inte alls läskig på det sätt som jag förväntat mig. Den var snarare stundtals obehaglig (ha då i åtanke att jag lyssnade på denna bok när jag var själv ute och gick i en mörk skog). Boken var på tok för lång och hade ärligt talat kunnat halveras utan att man gått miste om speciellt många viktiga detaljer. Såväl vissa tillbakablickar som vissa av de scener som utspelades i nutid kändes helt onödiga och överflödiga och gjorde bara att boken på sina ställen blev långdragna. Jag förstår att boken skulle föreställas utspela sig i ett visst årtionde osv, men det var hur mycket slurs som helst om bland annat mörkhyade och homosexuella och det fyllde ingen funktion och hade alltså inte behövts vara med, för det diskuterades och ifrågasattes inte tillräckligt mycket.

Mitt betyg
Boken får 2,5 av 5 stjärnor  i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...