måndag 22 april 2019

Recension av The Bands of mourning

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 437
Serie: Mistborn: The allow era, bok3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Three hundred years after the events of the Mistborn trilogy, Scadrial is now on the verge of modernity, with railroads to supplement the canals, electric lighting in the streets and the homes of the wealthy, and the first steel-framed skyscrapers racing for the clouds.

The Bands of Mourning are the mythical metal minds owned by the Lord Ruler, said to grant anyone who wears them the powers that the Lord Ruler had at his command. Hardly anyone thinks they really exist. A kandra researcher has returned to Elendel with images that seem to depict the Bands, as well as writings in a language that no one can read. Waxillium Ladrian is recruited to travel south to the city of New Seran to investigate. Along the way he discovers hints that point to the true goals of his uncle Edwarn and the shadowy organization known as The Set.


Mina åsikter
Precis som med alla andra Brandon Sanderson-böcker jag har läst innan så absolut älskar jag världsuppbyggnaden, magisystemet bara fortsätter att förvåna och imponera på mig. Boken är därtill naturligtvis även uppbyggd av fantastiska person-och miljöbeskrivningar. I den här boken får vi som läsare även ta del utav diverse intriger som gör läsningen oerhört spännande och fartfylld. Jag kan inte annat än fortsätta att älska alla karaktärerna i den här serien och de fortsätter allesammans att utvecklas väldigt mycket. Boken var riktigt snabbläst och det var därtill väldigt svårt att försöka förutse vart handlingen var på väg. I den här boken som råkar vara den tredje får vi svar på en massa frågor från de tidigare böckerna samtidigt som spänningen byggs på då vi istället ställs inför diverse nya frågor. Brandon Sanderson vet hur böcker ska skrivas för att få läsaren att vilja fortsätta läsa serien. Jag kan knappt bärga mig i väntan på bok fyras release!

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...