fredag 26 april 2019

Recension av Det fattas något här

Författare & illustratör: Klara Persson
Antal sidor: 32
Åldersgrupp: 3-6 år
Finns hos: Bokus / Adlibris 

Goodreads beskrivning
Det fattas något här är en bok om kärlek och sökande. Hur vet man var man passar, och vem man passar ihop med? Boken kretsar kring de två bokstäverna V och I som känner att något saknas, men vad? Sökandet tar dem till varandra och plötsligt faller allt på plats!

Mina åsikter
Jag gillar bokens koncept om att bokstaven V och I känner att något saknas men att de inte vet vad det är förrän de finner varandra. Det jag inte gillade var dock bokens illustrationsstil, som i och för sig är väldigt individuell, men den föll mig inte alls i smaken, samt att den var lite för abstrakt. Barnen blev inte alls fängslade av bilderna och ett barn tyckte till och med att figurerna i boken var läskiga och ville inte fortsätta läsa den.

Mitt betyg 
Boken får 2 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...