onsdag 13 april 2016

Ännu en säsong på Liseberg

För er som inte vet så brukar jag jobba högsäsong på Liseberg, det vill säga ca 8 veckor varje sommar. I år är inget undantag då jag kommer tillbaka för min tredje säsong. Idag var det alltså dags för återuppkörning på dem attraktionerna jag har så att jag kan få köra dem igen till sommaren. Det var som vanligt lite nervöst men jag klarade allt. Är lite som en blandning av ett muntligt förhör och en repetition ungefär, men det var skönt att man ändå kom ihåg saker och ting. De attraktionerna jag kör för den som är intresserad är alltså uppswinget och Atmosfear, samt att jag jobbar på Helix stationen och som lastare på lisebergshjulet. Hade även Parisehjulet, men den har dem som sagt tagit bort nu. Kommer istället att få nöjet att lära mig hur man kör Blomsterkarusellen i år, vilket då är en av årets nyheter. Så är det också dags för premiären den 23e april men innan dess kommer naturligtvis en rolig kick off för oss anställda med en massa åk och god mat och sådär, så alltså en del att se fram emot nästa vecka och till sommaren framför allt. Hade varit kul att höra vilken attraktion som är just din favoritattraktion på Liseberg. Eller om det är någon som ni tycker är jätteläskig. Skriv gärna ner det i en kommentar här nere i sådana fall :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...