tisdag 26 april 2016

Köpförbud


Efter att ha köpt YTTERLIGARE böcker började jag kolla upp hur många olästa böcker jag faktiskt har liggandes här hemma. Och det är faktiskt pinsamt hur många det är. Som jag har nämnt tidigare så har jag även lånat en hel del böcker av min familj som sedan bara ligger i sina högar i olika skåp. Så alltså ÄNNU fler olästa böcker. Har onekligen svårt att inte köpa nya böcker (åtta böcker är på väg hem till mig just nu) eftersom att jag sedan 2-3 månader tillbaka faktiskt köper dubbelt så många böcker som jag läser ut per månad. Alltså inte speciellt hållbart eller smart. Det hela handlar alltså om brist på tid att läsa så många böcker per månad, samt brist på plats att ha mina många olästa böcker på. Eftersom att jag inte gillar att ställa mina olästa böcker tillsammans med mina lästa. Här är alla de böcker som jag ännu inte hunnit läsa. Kan ju tillägga att Harry Potter-böckerna köpte jag för att brorsan flyttade och tog halva serien med sig. Alltså bara ett försök att göra serien fulltalig igen och en tanke att läsa alla böckerna igen.







Mina köpta men olästa böcker











Böcker jag lånat från familjen



Böcker jag lånat från familjen


Jag ska väl kanske tillägga att jag dessutom har hur många böcker som helst på min läsplatta också som inte heller blivit lästa än. Visserligen har jag fått de flesta och därmed inte betalat för dem men ändå. Skulle väl sammanfatta det hela som om att jag har så många böcker så att det kommer att ta typ 15 år att läsa klart alla. Om man räknar med alla böckerna på läsplattan vill säga. Kommer alltså försöka se till att läsa klart en hel del av de böcker jag har liggandes just nu. Gör inte jättemycket att man har mycket böcker på en läsplatta men att ha en massa böcker liggandes olästa i alla skåp, det är bara onödigt. Så därför kommer jag att från och med idag starta ett köpförbud av böcker, ett förbud som jag inte tänker sätta något slut på så som det ser ut just nu. Önska mig lycka till ;)

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Jag har själv försökt nån gång men det har inte gått bra :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack! nä det kan jag förstå är supersvårt! har försökt förut och då har det inte gått så bra. Men jag har i alla fall lyckats dra ner på inköpen rätt rejält så jag hoppas åtminstone på att jag skall lyckas med det denna gången :) även om problemet är mycket större denna gången :P

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...