söndag 24 april 2016

Vad för slags boknörd är du?

Hur brukar ni göra när ni läser? Läser ni endast en bok i taget eller läser ni flera böcker parallellt?

Personligen så vill jag ju läsa alla böcker som finns samtidigt, men det hade ju blivit lite svårt, men det brukar ändå sluta på ca 5 stycken. Vilket egentligen betyder att de flesta av dem ligger i en hög halvt färdiglästa för att jag för stunden hittat en jättebra bok. Inte för att de halvt färdiglästa böckerna är dåliga eller så, nej inte alls. Men man har ju som sagt så många bra böcker man vill läsa så om man läser en massa böcker som är supertjocka (t.ex. a feast for crows) så blir det lätt att den blir bortlagd stundtals bara p.g.a att den är tjock. Vilket är synd eftersom att det är en jättebra bok. Jag försöker dra ner på antalet böcker jag läser samtidigt och satsar på en fysisk bok och en e-bok, som jag då kan läsa samtidigt. Tänker att jag kanske blir lite effektivare i läsandet då?

Hur är ni som läsare? Känner ni det där tvånget att läsa färdigt även en dålig bok oavsett hur lång tid det skulle ta? Eller lägger ni bara undan den och struntar i den?  Jag måste alltid läsa klart en bok oavsett hur seg och dålig den är. Kan ta sjukt lång tid att göra det, men jag måste, så känns det i alla fall.

Dela gärna med er om hur ni brukar göra, eller ge mig lite tips om hur jag bör göra;)

4 kommentarer:

  1. Jag läser/lyssnar på flera böcker samtidigt. Hemma läser jag en, på lunchen på jobbet en annan och sen brukar jag lyssna på en när jag åker buss och på kvällen innan jag somnar :).
    Men jag har också jättesvårt att bara lägga undan en bok även om jag inte gillar den. Då brukar jag oftast skumma igen den, vilket ju är löjligt egentligen eftersom jag då ändå inte läser den ordentligt. Men på något vis känns det bättre än att bara lägga undan :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha oj herregud xD jag har i alla fall alla de böcker jag läser hemma :) men man vill ju så gärna allt på samma gång liksom :p läser du eller lyssnar du mest på böcker? Själv har jag aldrig riktigt fastnat för det här med ljudböcker ^^ men det kan jag ändå förstå, det har jag också gjort någon gång. Man vill ha den boken "avklarad" liksom :p

      Radera
  2. Förut läste jag flera samtidigt men då brukar vissa bli bortglömda och ligger därför just nu halvlästa :( Så nu försöker jag läsa en och en och eftersom jag vill läsa ut de böcker som jag har påbörjat så tar det ibland längre tid när boken man läser kanske inte är jätte bra. Undantaget är fysiskbok och e-bok där kan jag läsa en av varje samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah det kan jag hålla med dig om! Det är lätt att dem bara blir liggandes då :P Det låter lagom att ha en av varje, tänker att jag ska försöka mig på det också :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...