fredag 26 maj 2017

Min enorma TBR-hög

Jag, precis som många utav er har samlat på mig en hel del böcker över åren och jag har därmed en hel del olästa böcker som ligger och dräller (bokstavligt talat överallt). I skrivande stund ligger siffran på 101 olästa böcker och det är minsann inte speciellt lite. Jag måste erkänna att det stressar mig något, men samtidigt så vet jag att jag kommer att gilla så himla många av böckerna när jag väl börjat läsa dem (de två jag har haft längst har jag haft i 3-3,5 år), problemet är att jag köper för många böcker. Det är därför som jag nu (återigen) bestämt mig för att dra ner på bokköpen, som ni vet köpte jag inga fysiska böcker mars-april, men sen i maj så spårade det ur igen. Jag planerar att köpa en hel del böcker i juni, som ett sista wohoo, men sen efter dess så skall jag se till att endast köpa 3 fysiska böcker i månaden, för därtill kommer även eventuella böcker från Fairyloot och Owlcrate tillkomma och kanske något recensionsexemplar här och där. Och eftersom att jag de senaste månaderna har läst 13-15 böcker i månaden, så känns det som ett lagom mål att lägga sig på, så att jag känner att TBR-högen åtminstone förminskas något.

För er som vill få reda på lite närmre vilka böcker det är jag har som ligger här och dräller så kan man titta på denna lilla videon. 

4 kommentarer:

  1. Jag har så många fler olästa ;) Men sakta men säkert bearbetar jag högen... råkade bara beställa några nu Oops!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha skönt att höra att jag inte är värst! ;) Haha! Det är så svårt att låta bli xD

      Radera
  2. Jag kan inte heller säga nej till mig själv när det är rea och alla andra erbjudanden! Jag blev lite sugen på att rensa bland mina böcker och se om jag kan göra mig av med någon oläst.. fast många av de jag har vill jag verkligen verkligen läsa, måste bara hitta lite mer tid!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Egentligen borde man kanske göra sig av med några böcker som man har haft liggandes en längre tid, men samtidigt så är man så rädd för att man skall ångra sig och att man faktiskt skall vilja läsa de böckerna sedan xD

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...