söndag 21 maj 2017

Recension av Saga Vol. 2

Författare: Brian K. Vaughan
Illustratör: Fiona Staples
Antal sidor: 144
Serie: Saga, volym 2 av 7
Finns hos: Adlibris

En översättning av goodreads beskrivning
Saga är en svepande berättelse om en ung familj som kämpar för att hitta sin plats i universum. Tack vare hennes stjärnkorsade föräldrar Marko och Alana har den nyfödde Hazel redan överlevt dödliga lönnmördare, rasande arméer och fasansfulla monster, men i den kalla ytan i yttre rymden möter den lilla flickan hennes konstigaste äventyr än ... morföräldrar.

Mina åsikter 
Det jag verkligen gillar med den här serien är det faktum att det är den nyfödda Hazel som berättar vad det är som händer, något som jag tycker handlingen ett extra lyft. Den här volymen var en jättebra fortsättning och tar vid där volym 1 slutade, vi kastas med andra ord rätt in i alla händelser och intriger. Liksom den föregående volymen, så var det här riktigt beroendeframkallande läsning och det var omöjligt för mig att lägga ifrån mig den förrän den var utläst. Vilket resulterade i att jag läste ut volym 1 och 2 inom 1,5 timme efter dess att de kommit hem till mig. Det som verkligen fångade mig i den här volymen var bilderna, handlingen, det faktum att denna volym liksom den föregående får mig att skratta till flertalet gånger, men även det faktum att det är totalt omöjligt att förutse vad som komma skall. Allt det här sammanlagt får mig naturligtvis att vilja slänga mig in i volym tre med en gång.

Mitt betyg
Den här volymen får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...