måndag 8 maj 2017

Recension av A court of mist and fury

Författare: Sarah J. Maas
Antal sidor: 624
Serie: A court of thorns and roses, bok 2 av 3
Finns hos: Bokus / Adlibris


En översättning av Goodreads beskrivning
Feyre överlevde Amaranthas grepp för att återvända till Spring Court-men till en stor kostnad. Trots att hon nu har en high faes krafter, är hennes hjärta mänskligt, och det kan inte glömma de fruktansvärda gärningar hon utförde för att rädda Tamlins folk. Feyre har heller inte glömt sitt överenskommelse med Rhysand, den high lorden av Night court. Medan Feyre navigerar i dess mörka nät av politik, passion och bländande makt, en större ondska tornar upp sig - och hon kan vara nyckeln till att stoppa den. Men bara om hon kan utnyttja sina hemska gåvor, läka sin skadade själ och bestämma hur hon vill forma sin framtid - och framtiden för en värld som splittras i två.

Mina åsikter
Jag hade en del svårigheter med karaktären Feyre i bok ett då jag tyckte att hon var väldigt irriterande och i vissa fall rent ut sagt korkad. Men nu i bok två så tycker jag desto mer om henne, hon är smartare, mer självständig och hon står upp för sig själv. Det faktum att hon nu är en fae gör henne dessutom mer cool i och med att hon nu kan saker som hon inte kunde tidigare. Samtliga karaktärer är välskrivna och kommer med sina individuella egenheter, något som helt klart tillför en hel del till läsningen. Det faktum att Sarah J. Maas därtill är en mästare på att beskriva de miljöer och händelser som utspelar sig runt omkring karaktärerna gör inte direkt saken sämre. Det händer verkligen saker i den här boken hela tiden, vilket gör boken mycket spännande och händelsefull. Det här är med andra ord en väldigt beroendeframkallande bok och jag hade mycket svårt att lägga ifrån mig den, vilket resulterade att jag vid varje sittning läste flera hundra sidor. Boken slutar med lite av en cliffhanger, vilket gör att jag är väldigt sugen på att läsa bok tre som nyligen kom ut.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...