söndag 10 juni 2018

Recension av Queen of hearts

Författare: Colleen Oakes
Antal sidor: 320
Serie: Queen of hearts, bok 1 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus

En översättning av goodreads beskrivning 
Det här är inte historien om Wonderland som vi vet den. Alice har inte fallit ner i ett kaninhål. Detta är ett underland där under varje leende ligger en hemlighet, varje fruktkaka kommer med en efterfrågan, och endast fångar berättar sanningen.

Dinah är prinsessan som en dag kommer att regera över Wonderland. Hon har ännu inte sett sitt rikes mörka djup, hon längtar bara efter sin pappas godkännande och en framtid med pojken hon älskar. Men när ett förräderi krossar hennes hjärta och hotar tronen, kastas hon in i Wonderlands farliga politiska spel. Dinah måste vara ett steg före sina listiga fiender, annars kommer hon inte bara att förlora kronan utan även huvudet.


Mina åsikter
Jag letar alltid efter nya Alice i Underlandet retellings att sätta tänderna i. Jag gillade det sätt som författaren beskriver miljön och karaktärerna. Samt att Alice-referenserna är fint invävda i berättelserna och de gör berättelsen så mycket bättre. Stora delar utav den här boken är karaktärsdriven snarare än handlingsdriven, vilket är något jag i vanliga fall inte riktigt brukar tycka om, men i det här fallet fungerar det. Jag gillar alla karaktärerna, även dem som man älskar att hata. Det händer en hel del i den här boken, framför allt i slutet av boken som får mig att vilja fortsätta läsa den och som framför allt gör så att jag blir intresserad av att fortsätta läsa serien.

Mitt betyg
Boken får en svag 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...