onsdag 30 juni 2021

Recension av Nightfall

Författare: Shannon Messenger
Antal sidor: 794
Serie: Keeper of the lost cities, bok 6
Finns hos: Bokus / Adlirbis

Goodreads beskrivning
Sophie Foster is struggling. Grieving. Scrambling. But she knows one thing: she will not be defeated.

The Neverseen have had their victories—but the battle is far from over. It’s time to change tactics. Make sacrifices. Reexamine everything. Maybe even time for Sophie to trust her enemies.

All paths lead to Nightfall—an ominous door to an even more ominous place—and Sophie and her friends strike a dangerous bargain to get there. But nothing can prepare them for what they discover. The problems they’re facing stretch deep into their history. And with time running out, and mistakes catching up with them, Sophie and her allies must join forces in ways they never have before.
 

Mina åsikter
Jag fortsätter att flyga igenom den här serien trots att böckerna i sig är riktigt, riktigt tjocka. Den här serien har blivit dels en av mina favorit middlegrade-serier, men även en av mina favoritserier någonsin! Den här boken likt dess föregångare är riktigt spännande och snabbläst och man vet aldrig riktigt vart handlingen skall föra en. Jag älskar den värld som vi får ta del utav och dess magisystem och det sätt hela stället styrs på är riktigt intressant. Vi får återigen följa med Sophie och hennes vänner på nya äventyr, dock så upplever jag ibland att de aldrig lyckas vinna över sina fiender utan att de bara återkommer hela tiden, vilket är lite irriterande.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...