tisdag 29 juni 2021

Recension av Starsight

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 461
Serie: Skyward, bok 2 
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
All her life, Spensa has dreamed of becoming a pilot. Of proving she's a hero like her father. She made it to the sky, but the truths she learned about her father were crushing.

Spensa is sure there's more to the story. And she's sure that whatever happened to her father in his starship could happen to her. When she made it outside the protective shell of her planet, she heard the stars--and it was terrifying. Everything Spensa has been taught about her world is a lie.

But Spensa also discovered a few other things about herself--and she'll travel to the end of the galaxy to save humankind if she needs to.
 
 
Mina åsikter
Jag gillar verkligen den här serien, älskar Brandon Sandersons skrivande, det vet nog de flesta vid det här laget, den här boken är inget undantag. Då det här är bok två i serien så kände jag stundtals att handlingen blev lite upprepande jämfört med den första boken. Framför allt p.g.a parallellerna med flygskolan och hur de skulle lära sig att flyga med sina farkoster. Men förutom det så var den här boken riktigt spännande och den tog en del oväntade vändningarna. Flertalet karaktärer är riktigt kickass och coola, där Spensa är en utav dem. Jag hade dock väldigt gärna velat veta mer om vad som parallellt pågick med karaktärerna som var med i första boken. Det var lite tråkigt att man inte fick se mer av dem. Kort och gott, älskade boken, älskar serien, älskar seriens bokomslag. Jag vill såklart läsa bok 3 så snart den kommer ut i november.
 
Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...