söndag 27 juni 2021

Recension av White Sand vol. 3

Författare: Brandon Sanderson
Illustratörer: Rik Hoskin, Fritz Casas.
Antal sidor: 160
Serie: White Sand, vol 3
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
Underpowered and overwhelmed, Kenton tries to hold the Sand Masters together as forces political and personal conspire against them. Now, in one final push, Kenton must tap the most dangerous depths of his own abilities to combat the enemies within his own guild, and discover the truth behind the ambush that killed his father and almost destroyed the Sand Masters for good.

Mina åsikter
Den här volymen, precis som de tidigare volymerna i serien har ett väldigt spännande koncept, men jag känner fortfarande att det inte blir tillräckligt förklarat och att den inte är tillräckligt lång. Man får inte ett tillräckligt bra grepp om vad Sanderson ville ha sagt och jag tycker att det är riktigt synd att han valde att göra den här berättelsen till en graphic novel istället för riktiga noveller. Det tror jag hade gjort stor skillnad. Men hans motivering till detta är att han inte kommer hinna skriva alla böcker/idéer som han har under sin livstid, vilket gör att han försöker hitta sätt att hinna med så många som möjligt. Jag är inte heller en speciellt stor läsare av graphic novels vilket inte direkt hjälper till, men även fastän de har bytt illustratör ett antal gånger under seriens gång så gillar jag fortfarande inte illustrationerna i den här volymen.

Mitt betyg
Den här volymen får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...