torsdag 2 juli 2015

Summering av juni



De här är de böckerna jag läste i juni månad. Det blev inte jättemycket den här månaden heller då jag jobbar så länge och så sent på Liseberg, men jag tar varje tillfälle i akt och läser varje ledig sekund jag har i princip. Jag läste även Lek på allvar-En spännande utmaning som var en del utav kurslitteraturen i skolan. Totalt läste jag alltså 6 stycken böcker den här månaden.
Månadens hiss
Den här månaden är det så himla svårt att säga vilken bok som var bäst. Jag anser ofta att Nicholas Sparks kan vara rätt ojämn i sitt skrivande och jag har därför läst en del av hans böcker som jag endast anser är "okej" liksom. Men både The Longest Ride och The Lucky One levde upp till mina förväntningar och båda två var riktigt bra. Kristina Ohlsson är definitivt en deckardrottning och jag älskar hennes böcker, dem är så sjukt bra. Jag har med andra ord läst en hel del bra böcker den här månaden. Ta gärna en titt på dessa böcker om du får lust. Kolla under fliken Böcker om du vill läsa någon recension om någon specifik bok.
Månadens diss


Måste ju tyvärr säga att Little Bee inte direkt föll mig i smaken alls. Jag upplevde det som sagt hela tiden som om att jag gick och väntade på att något skulle hända och att själva "handlingen" skulle sätta fart på allvar, men jag upplevde att boken kändes rätt så "platt" hela handlingen igenom och den slutade därför på ynka 2 stjärnor. Anledningen till att den ens fick 2 stjärnor var för att författaren lyckades ge väldigt målande beskrivningar hela boken igenom, vilket gjorde så att man kunde se allting framför sig, något som jag finner ytterst viktigt i böcker. Men i övrigt var boken som sagt rätt långdragen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...