tisdag 29 november 2016

Inte bra att gå på universitet som ligger i stan?

Idag så stack jag iväg lite tidigare hemifrån för att  åka iväg till stan och hinna köpa den allra sista julklappen innan jag var tvungen att ha en redovisning i skolan. Problemet var ju att jag då även hann gå till sci-fi bokhandeln.... Hm... gissa en gång vad det slutade med? Jo, jag gick runt där inne i ca. 30 minuter och kom sedan ut med tre böcker som jag faktiskt inte behövde nu! De stod alla tre med på mina numera oändligt långa läslistor, men jag har inte planerat att läsa dem än på några månader och alltså var det onödigt att köpa dem nu. Suck, men jag är i alla fall stolt över mig själva att de ens var med på mina listor. Så.. lite smart och taktiskt? Och jag menar The Winner's curse av Marie Rutkoski!!! Hur jädra snygg är inte den framsidan? Jag vet att jag alltid säger att jag inte gillar när de har tjejer i klänning på framsidan, men asså.... girl-on-cover done right!! Och det faktum att Rebel of the sands av Alwyn Hamilton är riktigt snyggt också! Jag har ju på sistone blivit en riktig sucker för snygga bokomslag, kan ju vara därför jag ville köpa dessa böcker nu haha. The Rose & the dagger, tyckte jag faktiskt inte var direkt snygg, tycker att den ljusblå/lila-aktiga färgen var riktigt ful, men den är som sagt uppföljaren till The wrath & the dawn (som jag inte läst än, men äger) så jag hade som sagt behövt köpa den förr eller senare, i denna fula färg. Men som sagt... gjort är gjort nu kommer jag i alla fall inte köpa några fler böcker den här månaden. Lätt att säga med tanke på att den sista dagen i november är i morgon och att jag skall jobba hela dagen och sedan direkt hem och skriva på min hemtenta som skall in på torsdag (bra planerat...) så det lär ju med andra ord inte bli så svårt att undvika bokköp då. Men jag måste seriöst sluta med de spontana inköpen nu. Har som bekant beställt en väldans massa böcker (nio stycken) som kommer komma i december. Böcker jag visserligen köpte på black friday, men så himla billigt var det ändå inte.

2 kommentarer:

  1. Känner igen problemet. Är så lätt att det slinker med böcker hem när man går in i någon affär där det finns böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha skönt att höra att det inte bara är jag som misslyckas med att stå emot köpimpulsen hela tiden! xD

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...