torsdag 24 november 2016

Julklappar.... till mig själv

Igår efter skolan stack jag iväg till sci-fi-bokhandeln i hopp om att bli inspirerad och kanske eventuellt köpa en julklapp där. Och nog blev jag inspirerad, men inte tusan blev det några julklappar, förutom till mig själv då möjligtvis. För jag gick alltså därifrån med två nya böcker till mig själv (böcker jag åtminstone planerat att köpa i en nära framtid) så det var inte sådär überspontana köp ändå kanske? Jag bara köpte dem lite för tidigt. Men båda böckerna ser så himla snygga ut bredvid varandra då de båda hör till den blåa-skalan. Hur kan man då motstå? Så efter ett noggrant ekonomi-räknande köpte jag alltså med mig dessa skönheter hem. Ser helt klart fram emot att läsa dem. Fast jag bör väl kanske tillägga det faktum att Lady Midnight kan jag inte läsa en på ett tag då jag måste läsa klart the mortal instruments-serien (har läst 1 av 6, p.g.a omläsning av de tre första) först, plus the infernal devices (har läst 1 av 3) och några shortstories. Men jag jobbar på det och jag har ju mina ständiga läslistor med en plan över när jag skall komma att läsa lady midnight. Kan hinta om att jag räknar med att göra det i mars haha. Men detta blir som en extra puff i ryggen samt extra inspiration. Och jag tyckte ju supermycket om Illuminae, första boken i Illuminae-files triologin (tror jag det blir?) så därför kunde jag ju inte låta bli att köpa Gemina. No regrets.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...