fredag 14 april 2017

Påskhelgsläsning

Den här helgen skall jag verkligen bara försöka slappna av och inte tänka på vare sig skola eller examensarbete. Lättare sagt än gjort men jag försöker i varje fall. Jag ligger helt klart efter med läsningen den här månaden om jag vill klara av att läsa 19 böcker, så jag skall försöka hänge mig till läsningen till fullo den här långhelgen. Till landet tog jag i alla fall med mig sju böcker samt min läsplatta. Så jag har definitivt inte brist på böcker att välja mellan. Men eftersom att jag verkligen vill läsa klart böcker den här helgen och inte påbörja en väldans massa böcker så har jag sju böcker men bara 4 bokmärken då det råkade vara så många av dessa böcker som jag har påbörjat. Det hoppas jag skall motivera mig till att läsa klart flertalet av dessa påbörjade böcker så att jag skall kunna få loss bokmärken för att kunna påbörja de andra böckerna som jag allihopa ser fram emot att läsa en väldans massa. 



De påbörjade böckerna jag har med mig lyder som följande:

  • Ett mord annonseras av Agatha Christie, som jag har 100 sidor kvar i så den räknar jag med att läsa klart idag.
  • Den tunna hinnan av Astrid Ahlberg, den här måste jag verkligen ta tag i nu under helgen.
  • Strange the dreamer av Laini Taylor, har läst några ynka sidor i denna men har hört mycket bra om den så jag ser fram emot att fortsätta läsa den.
  • Rött uppror av Pierce Brown, har varit sugen på att läsa lite sci-fi på sistone så jag hoppas kunna fortsätta läsningen av denna bok.

De böcker jag inte börjat läsa med är sugen på att påbörja:
  • A little princess av Frances Hodgson burnett, en av mina böcker med det helt klart snyggaste omslaget.
  • Between shades of gray av Ruta Sepetys, en bok jag varit sugen på att läsa väldigt länge nu. 
  • The Kiss of Deception av Mary E. Pearson, äger redan bok två i denna serie så jag känner att jag måste börja ta tag i alla mina olästa serier i år.

Jag har med andra ord tagit med mig en hel del böcker som förmodligen inte kommer att hinnas med denna långhelg. Men eftersom att jag väldigt ofta läser böcker utefter vad jag känner för att läsa just då så känner jag att jag måste ha lite valmöjligheter. 

Vad läser ni en påskhelg som denna?

2 kommentarer:

  1. Ibland måste man pusha sig till att läsa klart lite böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis! Är ju lite svårt ibland eftersom att man så gärna vill läsa allt på samma gång xD men det här med att ha med för få bokmärken har definitivt hjälpt mig! :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...