tisdag 19 september 2017

Recension av P.S. I like you

Antal sidor: 330

Undertecknad, förseglad, levererad ... Medan hon skiljer sig i kemi klassen, skriker Lily några av hennes favoritlåttexter på hennes skrivbord. Nästa dag finner hon att någon har fortsatt texten på skrivbordet och lagt till ett meddelande till henne. Intrig! Snart utbyter Lily och hennes anonyma pennfavorit fullständiga bokstäver som delar hemligheter, rekommenderar band och öppnar varandra. Lily inser att hon är snäll att falla för den här bokförfattaren. Bara vem är han? När Lily försöker rappa mysteriet och jonglera skolan, vänner, krossar och hennes galna familj upptäcker hon att saker av hjärtat inte alltid kan stavas ut ...

Den här boken var precis lika härlig som man förväntar sig att Kasie Wests böcker skall vara. Man fastnar för huvudkaraktären Lily och hennes familj med en gång och man kan inte annat än att gilla dem, även fast det inte alltid är helt lätt för Lily att ha småsyskon hemma. Det blev för mig rätt uppenbart vem det var som svarade på Lilys meddelanden, då jag kom på det rätt fort medan Lily själv funderade på det en längre tid. Men det var ändå inget som störde mig, då den här boken är riktigt bra och fint skriven. Den kärlekshistoria som sakta men säkert växer fram allt eftersom är riktigt underhållande men fin på samma gång, vilket gör det här till en väldigt rolig läsning. Något som även gjorde boken mycket snabbläst då jag läste klart den på en dag, något som kräver att boken har ett riktigt bra läsflyt, vilket den onekligen hade. Och precis som vanligt så beskriver West sina karaktärer såväl som miljön på ett ypperligt sätt, vilket gör det lätt för läsaren att skapa sina egna bilder av vad det är som händer.