onsdag 20 september 2017

Recension av Saga vol. 4

Författare: Brian K. Vaughan
Illustratör: Fiona Staples
Serie: Saga, volym 4 av 7
Finns hos: Bokus / Adlibris 

En översättning av goodreads beskrivning
Saga är den svepande berättelsen om en ung familj som kämpar för att hitta sin plats i universum. När de besöker en märklig ny värld och möter ännu fler motståndare blir baby Hazel äntligen ett småbarn, medan hennes stjärnkorsade föräldrar Marko och Alana kämpar för att stanna på sina fötter.

Mina åsikter
Det jag gillar allra bäst i den här volymen är det faktum att det är Alana som står för inkomsten medan Marko mer ta på sig "pappaledigt-rollen". Detta då det är svårt för dem att ha en inkomst när de är efterlysta, men det är ändå roligt att se att det inte är könsstereotypiskt över vem som gör vad. Det uppstår dessutom en hel del intriger i denna volym, vilket jag finner väldigt underhållande och det får mig definitivt att vilja läsa vidare. Samtidigt som denna volym precis som de tidigare volymerna var riktigt rolig så var den även rätt blodig, men den höll helt klart kvar mitt intresse vilket resulterade i det höga betyget.

Mitt betyg
Denna volym får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...