onsdag 1 augusti 2018

Recension av The Dark talent

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 300
Serie: Alcatraz, bok 5 av 6 (den 6:e boken beräknas komma ut 31 december)
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Alcatraz Smedry has successfully defeated the army of Evil Librarians and saved the kingdom of Mokia. Too bad he managed to break the Smedry Talents in the process. Even worse, his father is trying to enact a scheme that could ruin the world, and his friend, Bastille, is in a coma. To revive her, Alcatraz must infiltrate the Highbrary–known as The Library of Congress to Hushlanders–the seat of Evil Librarian power. Without his Talent to draw upon, can Alcatraz figure out a way to save Bastille and defeat the Evil Librarians once and for all?

Mina åsikter
Den här boken var till en början inte riktigt lika stark som de tidigare böckerna i serien. Det var något som saknades helt enkelt, även fastän jag inte riktigt kunde sätta fingret på varför jag kände så. Karaktärerna är fortfarande helt underbara och riktigt underhållande och det är jättelätt att skapa sig sina egna bilder av det som händer då miljöbeskrivningarna är så utförliga. Men det var bokens avslut som fick mig att bli nästintill tårögd! Slutet var riktigt händelsefullt och det hände så mycket hemska saker, samtidigt som man inte kunde låta bli att fortsätta läsa förrän boken var slut. Jag vet verkligen inte hur jag skall klara av att vänta tills den 31 december tills dess att den sjätte och sista boken kommer ut!

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor  i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...