tisdag 11 juni 2019

Recension av 9 from the nine worlds

Författare: Rick Riordan
Antal sidor: 176
Serie: Magnus Chase and the gods of Asgard
Finns hos: Bokus / Bokus

Goodreads beskrivning
The Magnus Chase and the Gods of Asgard trilogy may have concluded, but we haven't heard the last of our favorite peeps from the Nine Worlds. Join Hearthstone, Blitzen, Samirah, Alex, Jack, T.J., Mallory, Halfborn, and more on a hilarious and unforgettable journey through Rick Riordan's unique take on Norse mythology. While Magnus is off visiting his cousin, Annabeth, his friends find themselves in some sticky, hairy, and smelly situations as they try to outwit moronic giants, murderous creatures, and meddlesome gods. Can they stave off Ragnarok at least until Magnus gets back?


Mina åsikter
Boken är uppbyggd utav underhållande och snabblästa berättelser som allihop är mycket välskrivna, vilket inte direkt är förvånande då det är Rick Riordan som skrivit dem. Jag finner det dock inte speciellt nödvändigt att läsa den här boken då den egentligen inte tillför speciellt mycket till serien. Den här boken är mer till för den som vill läsa mer om sina favoritkaraktärer och vill följa med på nya äventyr med dem, dvs en bok för dem som inte kan få nog. Jag tyckte i varje fall att det var riktigt roligt att återse karaktärerna igen och de är precis som vanligt riktigt roliga.

Mitt betyg 
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...