söndag 23 juni 2019

Recension av Stolen Chapters

Författare: James Riley
Antal sidor: 368
Serie: Story Thieves, bok 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Owen, Kiel, and Bethany confront secrets, stolen memories, and some very familiar faces in the follow-up to The Story Thieves—which was called a “fast-paced, action-packed tale” by School Library Journal—from the bestselling author of the Half Upon a Time trilogy.

Owen Conners would never jump into a mystery. There are too many hidden clues, twists that make no sense, and an ending you never see coming. Mysteries are just not Owen’s thing. So how exactly did he end up in one with his memory erased? And that’s far from the only question.

How did Kiel Gnomenfoot, boy magician, lose all of his magic? Where’s Bethany, their half-fictional friend? And who’s the annoying guy wearing the question mark mask and Sherlock Holmes hat, taunting Owen and Kiel that Bethany is in grave danger?

Bethany is trapped in a hidden room that’s slowly filling with water, and she can’t escape until her friends find her. But is she imprisoned by more than just chains and a locked door? What’s she hiding from Owen and Kiel?

Maybe some mysteries just shouldn’t be solved…


Mina åsikter
Jag gillar verkligen den här seriens koncept då det känns mycket originellt och det faktum att författaren till stor del driver med sig själv samt andra författare i den här serien. Karaktärerna är riktigt intressanta och de är mycket olika varandra och därtill även bra på olika saker, på ett sånt sätt att det hjälper till att driva handlingen framåt. Handlingen är mycket spännande och det sammantaget med såväl karaktärer, humorn och författarens skrivsätt gör att boken blir mycket snabbläst. Boken innehåller därtill flertalet bra och välskrivna plot twists som gör det svår för mig som läsare att förutse vad som komma skall. Jag ser helt klart fram emot att läsa bok tre.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...