torsdag 27 juni 2019

Recension av Kan man...?

Författare: Petter Lidbeck
Illustratör: Lisen Ådbåge
Antal sidor: 32
Åldersgrupp: 3-6 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Estelle undrar över en hel del. Hon undrar över om man kan locka håret med en borrmaskin, om man kan fånga en ishockeypuck med munnen eller om man kan gå ut i gatan utan att se sig för. Alla Estelles funderingar får sina svar - minst sagt dramatiska sådana.

Mina åsikter
Den här boken är för mig som vuxen verkligen hur rolig som helst! Jag har länge varit intresserad av att läsa den här boken då jag hört att den ska vara minst sagt speciellt. Temat för boken är väldigt annorlunda jämfört med dem teman man brukar stöta på i en barnbok, speciellt för barn i de här åldrarna. Jag tyckte att boken var såväl spännande som snabbläst och som sagt riktigt underhållande. Men det gäller att känna sina barn när man läser en sån här bok då vissa kan uppfatta bilderna som otäcka eller skrämmande. Det är definitivt en bok som man kan behöva diskutera kring tillsammans med barnen. Jag prövade att läsa den här boken för mina 2-2,5-åringar på jobbet och det gick hur bra som helst när vi samtidigt pratade om varför man inte kunde göra alla dessa tokiga sakerna. Det här är helt klart en bok som blivit omläst många gånger samtidigt som barnen verkar ha lite svårt att bestämma sig för vad de egentligen tycker och tänker om den, men omläst  har den blivit oavsett.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...