fredag 12 mars 2021

Familjen Bridgerton Säsong 1

Skapare: Chris Van Dusen
Utgivningsår: 2020  
Baserad på boken: The Duke and I av Julia Quinn
Skådespelare:  Phoebe Dynevor, Regé-Jean Page, Nicola Coughlan
Genre: Drama, Romance
Betyg på imdb: 7,3 av 10

Imdbs beskrivning
Wealth, lust, and betrayal set against the backdrop of Regency-era England, seen through the eyes of the powerful Bridgerton family.
 
Mina åsikter
Ärligt talat så visste jag inte alls vad den här serien handlade om. Jag bara hörde talas om den online och hörde att den var väldigt populär. Vet ju om att jag gillar historiska serier så när jag inte hade nåt annat att titta på på netflix så satte jag på Familjen Bridgerton. Lite visste jag om att det var historical romance, något jag aldrig sett varken en film eller tv-serie som porträtterar. Så kalla mig förvånad när den första sex-scenen kom haha. Men i det stora hela så fastnade jag verkligen för alla karaktärerna och jag gillade dem väldigt mycket. Jag gillade det faktum att det var fokus på så mycket mer än bara den växande romansen i serien. Det var "komma ut i samhället", familjerelationer osv. Jag gillar verkligen the fake dating trope, som är med i denna säsong, vilket var väldigt roligt och underhållande. Jag gillade också att huvudkaraktären Daphne framställdes som väldigt kapabel även om hon rent tidsmässigt i serien säkert ses som annorlunda som vågar stå på sig. Jag kollade klart på hela säsongen på 3 dagar, vilket är lite förvånande då jag jobbade ganska sent de dagarna och det faktum att varje avsnitt är ca 1 timme. Men nu såhär 1,5 vecka senare så håller jag alltså på att kolla om säsongen från början igen. När jag väl hittar en serie jag verkligen gillar så kan jag se den hur många gånger som helst på väldigt kort tid.
 
Jag har precis börjat doppa mina tår i historical romance-genren bokmässigt och har numera läst de två första böckerna i Bridgerton-serien av Julia Quinn, så kalla mig besatt med denna serie.
 
Mitt betyg
Är besatt. så 10 av 10 stjärnor? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...