söndag 7 mars 2021

Recension av Black Butler vol 1

Författare & illustratör: Yana Toboso

Antal sidor: 192

Serie: Black Butler, vol 1

Finns hos: BokusAdlibris

Goodreads beskrivning

In the Victorian ages of London The Earl of the Phantomhive house, Ciel Phantomhive, needs to get his revenge on those who had humiliated him and destroyed what he loved. Not being able to do it alone he sells his soul to a demon he names Sebastian Michaelis. Now working as his butler, Sebastian must help the Earl Phantomhive in this suspenseful, exciting, thriller manga.

Mina åsikter

Det här var bland de första manga som jag någonsin läste och jag måste säga att den var riktigt kickass och intressant. Det är minst sagt en besynnerlig med intressant relation som earlen har till sin butler och demon Sebastian. Sebastian är definitivt väldigt bra på det han gör både som butler och som hämndlysten demon. Illustrationerna är riktigt fina och speglar de mörka plot points som finns i denna volym. Dels för att det är var en manga och dels för att jag fann den riktigt intressant så var den väldigt snabbläst och jag ser fram emot att läsa volym 2 i serien.

Mitt betyg

Denna volym får 4 av 5 stjärnor i betyg.

1 kommentar:

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...