söndag 14 mars 2021

Recension av Ajin: Demihuman vol. 1

Författare: Tsuina Miura
Illustratör: Gamon Sakurai
Antal sidor: 228
Serie: Ajin: Demihuman, vol 1
Finns hos: Bokus Adlibris
 
Goodreads beskrivning
High school student Kei Nagai is struck dead in a grisly traffic accident, but immediately revives to learn that he may not be like every other human. Instead, he may be a mysterious, almost immortal being, granted not only the powers of rejuvenation, but the abilities to see supernatural beings. Scared, he runs away, and is aided in his escape from society by his friend. Unfortunately for Kei, the manhunt is on and he will soon be caught within a conflict between mankind and others like him as they prepare to fight a new war based on terror.  
 
Mina åsikter
Det här var en riktigt mörk och blodig mangavolym. Det var minst sagt en hel del ond bråd död i och med den pandemiliknande handlingen där en massa döda människor som kommer tillbaka från döden i form av en Ajin: demihuman. Den här mangan påminner inte om något annat jag har läst tidigare vilket gör det hela intressant och spännande att läsa om. Illustrationerna var riktigt fina och välgjorda och gjorde väldigt mycket för handlingen.


Mitt betyg
Den här volymen får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...