onsdag 20 juli 2022

Recension av Anne of Green Gables

Författare: L.M Montgomgery
Antal sidor: 427
Serie: Anne of Green Gables, bok 1
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning 
The cherished favorite featuring everyone's favorite red-headed orphan, now in a deluxe hardcover edition with beautiful cover illustrations by Anna Bond, the artist behind world-renowned stationery brand Rifle Paper Co.

Anne, an eleven-year-old orphan, is sent by mistake to live with a lonely, middle-aged brother and sister on a Prince Edward Island farm and proceeds to make an indelible impression on everyone around her.
 
Mina åsikter
Det här var minst sagt en magisk läsning! Och detta efter att ha läst den här boken när jag var 14 år gammal inte alls gillat den. Men den här gången fullkomligt älskar jag den! Boken var oerhört snabbläst och jag älskade Annes drömmer och idéer då dem var väldigt vackra. Annes relationer med Matthew och Diana är så fina. Hennes relation med Gilbert.... så bra gjort! Boken var därtill beroendeframkallande och känslosam. Älskar Gilbert Blythe om det inte framgick! Det här är en av mina nya favoritböcker och definitivt en av mina absoluta favoritklassiker.
 
Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...