fredag 22 juli 2022

Recension av Anne of the Island

Författare: L.M Montgomery
Antal sidor: 268
Serie: Anne of Green Gables, bok 3
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
Leaving home for college is never easy. Yet being on her own and making new friends is more exciting than Anne Shirley every dreamed possible. Not only does she sell her first story, but she also gets a marriage proposal--from the last person she expects. There's never a dull moment when she moves into a cozy cottage with her girlfriends, gets adopted by a troublemaker of a cat, and helps her best friend Diana plan the most beautiful wedding Prince Edward Island has ever seen.
Just like Anne's friend Philippa says, something about Anne makes us "long to be better and wiser and stronger."
 
Mina åsikter
Jag är fortsatt beroende av den här serien! Så mycket Gilbert Blythe i den här boken. Samtidigt som Anne gör mig galen för att hon inte lär sig vad det är hon vill. Den här boken var omöjlig att lägga ifrån sig. Jag gillade Annes relation till hennes nya kompisar som hon får på college. Jag hade gärna sett mer utav Diana, men det vi fick se/höra av henne var väldigt fint att se. Onödigt att säga är väl att jag började läsa bok fyra direkt efter dess att jag avslutat den här.
 
Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...