lördag 30 juli 2022

Recension av Ruby´s Worry

Författare & illustratör: Tom Percival
Antal sidor: 32
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Adlibris beskrivning
Be open, be honest, be you! Big Bright Feelings for little people. Ruby loves being Ruby. Until, one day, she finds a worry. At first it's not such a big worry, and that's all right, but then it starts to grow. It gets bigger and bigger every day and it makes Ruby sad. How can Ruby get rid of it and feel like herself again? A perceptive and poignant story that is a must-have for all children's bookshelves. From Tom Percival's bestselling Big Bright Feelings series, this is the perfect book for discussing childhood worries and anxieties, no matter how big or small they may be.

Mina åsikter
Väldigt fina illustrationer som på ett tydligt sätt visar på hur känslor kan växa sig större och större tills det till slut brister för en. Ämnet om mental hälsa hanteras på ett väldigt bra, fint och passande sätt. Detta då Ruby i slutändan lär sig hur hon ska hantera sina känslor till nästa gång. Det vill säga att man inte ska låta dem bygga upp inom sig tills det att man bryter ihop fullständigt utan att man ska försöka prata om dem. LÄra sig förstå varför man känner som man gör.

Mitt betyg
Den här boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...