onsdag 7 september 2022

Recencion av The Black Flamingo

Författare: Dean Atta
Antal sidor: 360
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
A boy comes to terms with his identity as a mixed-race gay teen - then at university he finds his wings as a drag artist, The Black Flamingo. A bold story about the power of embracing your uniqueness. Sometimes, we need to take charge, to stand up wearing pink feathers - to show ourselves to the world in bold colour.
 
Mina åsikter
Boken är skriven i vers, vilket gör den väldigt snabbläst. Boken innehåller också en del mixed media så som vers, sms, dikter osv. Det var kul att läsa en bok som innehåller drag shows. Något som jag inte har läst om i böcker förut. Jag önskar dock att drag show-delen fick ta mer plats i boken, så som det är så är den en väldigt liten del av handlingen.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...