söndag 4 september 2022

Recension av Maskeradnatten

Författare: Alice Ekström
Antal sidor: 358
Serie: Kvinnan med tusen ansikten, bok 1
Finns hos: Adlibris / Bokus
Ett stort tack till Seraf förlag för detta recensionsexemplar!
 
Goodreads beskrivning
Välkommen till Shuzia!

En stad av spel, masker och möjligheter.

När Rita Karzin, även känd som Kvinnan med tusen ansikten, får i uppdrag att lönnmörda rikets tyranniske kung inser hon att hon kan använda det till sin fördel. Det finns nämligen något i den kungliga skattkammaren som hon vill ha, något som bara drömmare och idioter skulle riskera sitt liv för. Det skulle kunna leda henne till ofantliga rikedomar lika gärna som rakt in i dödens käftar.

Till sin hjälp har hon fyra kumpaner som alla har sina egna anledningar till att fullfölja uppdraget. Trots att de hatar varandra av hjärtans lust måste de lägga sina liv i de andras händer för att nå sitt gemensamma mål. Men kan de lita på varandra?

Allt har sitt pris. Ingenting är gratis.
 
Mina åsikter
Den här boken hade en väldigt intressant och spännande handling. Jag får lite six of crows-känsla av det hela. Jag gillade alla karaktärerna i boken, dem är allihop väldigt olika varandra och allihopa tillför därför något till berättelsen. Världen var också väldigt häftigt, med snurrande plattor i staden som roterar varje dag vid tolvslaget. Magisystemet var också väldigt häftigt och alkemin lika så! Huvudkaraktären Rita var en kickass kvinnlig huvudkaraktär, något som alltid är kul att se.
 
 
Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...