tisdag 6 september 2022

Recension av Kiki's delivery service

Författare: Eiko Kadono
Illustratör: Joe Todd Stanton
Antal sidor: 208
Serie: Kiki's delivery service, bok 1
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Kiki is a trainee witch. On her thirteenth birthday she must follow tradition and leave home to find a new village.

She knows she has to use only her powers to make a living, but Kiki's no good at potions or spells...can she use her flying abilities to make her own way in the world?

She sets out with her beloved black cat Jiji on an exciting journey, making new friends along the way.

 
 
Mina åsikter
Den här boken har jättefina illustrationer genom hela boken, boken är också väldigt fint skriven, trots att den är översatt. Jag gillade magin, den gjorde hela boken mysig. Den talande katten var därtill ett mycket uppskattat tillägg. Boken var riktigt snabbläst och jag gillade den karaktärsutveckling som Kiki gick igenom under bokens gång, hon lär sig därtill väldigt mycket.
 
Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...