fredag 31 mars 2017

Recension av Fangirl

Författare: Rainbow Rowell
Antal sidor: 461
Finns hos: Adlibris / Bokus

Adlibris beskrivning
Tvillingarna Wren och Cath ska börja på college. Wren är den utåtriktade som vill festa. Cath är mer osäker inför allt det nya. Hon ägnar mycket tid att skriva fanfiction om karaktären Simon Snow. Hennes ambition är att hinna bli klar med sin bok till den stora fanfiction-finalen. Men så träffar hon Levi som inte lämnar henne ifred. 

Mina åsikter
Det var väldigt roligt att se hur olika Cath och Wren, då alla alltid tror att tvillingar är så lika (är själv tvilling). Det gjorde att jag på många sätt kände igen mig själv och min syster i karaktärerna Cath och Wren. Andra saker som var lätta att känna igen sig i är det faktum att Cath är så blyg och osäker inför att påbörja college, något som säkert många kan känna igen sig i. Den fanfiction som Cath skrev om Simon Snow och Baz, var intressant att läsa även om jag inte direkt tyckte att den var bra. Cath hade dessutom väldigt bra personkemi med Levi, vilket fick deras förhållande att kännas äkta och spännande. I det stora hela var det här en väldigt mysig och händelsefull bok med en massa härliga karaktärer och vänskaper, men karaktärernas liv var inte alltid en dans på rosor heller, vilket gav läsningen mer spänning och ett större djup. En perfekt bok för de som skall börja eller för nuvarande går på universitetet.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

2 kommentarer:

  1. Förlåt för en privat fråga... är du och din syster en eller tvåäggstvillingar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej då en helt okej fråga :) vi är tvåäggstvillingar, så vi är inte alls lika (jag är mycket mer lik min storebror), det ända som är lika med oss är ungefär samma längd och vikt och att vi båda älskar handboll xD

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...