söndag 5 mars 2017

Recension av Berättelser från Engelsfors

Författare: Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
Illustratörer: Kim W. Andersson, Karl Johnsson och Lina Neidestam.
Antal sidor: 112
Serie: Engelsfors, bok 2,5 av 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Adlibris beskrivning
Hemligheter från det förflutna avslöjas, och även ledtrådar om vad som komma skall. Vi får se gamla berättelser ur nya perspektiv, och får ta del av hittills okända historier. Vi får träffa De utvalda innan händelserna i Cirkeln, och efter händelserna i Eld. Och vi får möta den gäckande Mona Månstråle i egen hög person.

Mina åsikter
Det var roligt att återse alla karaktärerna igen och det var ett intressant koncept i och med att varje shortstory presenterades med hjälp av Mona Månstråle i form av spådomar. Alla berättelserna fick verkligen liv tack vare alla fina bilder som verkligen hjälpte läsaren att se och känna igen karaktärerna från föregående böcker. Dock så tycker jag att det var väldigt tråkigt att det inte var speciellt mycket nytt material, majoriteten av den information man får ta del av i denna bok är saker som man redan visste om, om man har läst trilogin. Jag hade alltså önskat att det var något nytt, detaljer och historier som man inte redan var medveten om. 

Mina åsikter
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...