Recension av Stormen kommer

Författare: Erin Hunter
Antal sidor: 358
Serie: Warriors, bok 4 av 4 (bok 5 & 6 kommer ut på svenska i mars respektive april)
Förlag: Bokfabriken, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!

ENDAST ELD KAN RÄDDA VÅR KLAN.

I Åskklanens läger är ingenting sig likt. Som förste-krigare försöker Eldhjärta få klanen att återhämta sig efter Tigerklos förräderi, men förutsättningarna är inte de bästa. Skogens katter plågas av vattenbrist och sjukdom till följd av en outhärdlig värme. I svåra tider krävs lojalitet och pålitlig vänskap, men ibland slutar vänner vara lojala och ibland övergår vänskap i djupare kärlek.

Den här serien griper verkligen tag i läsaren och vägrar att släppa taget! Jag är minst lika inne i den här boken som i de tidigare i serien! Även i den här boken händer det saker verkligen hela tiden! Och ingenting har jag lyckats förutse! Man blir verkligen förvånad vid varje krök som handlingen tar! Något som jag tycker känns mycket uppfriskande i dagens litteratur där så många böcker är så lika. Även i den här boken får vi träffa på flertalet av våra omtyckta karaktärer som återigen ställs inför en massa oroligheter, fighter och naturens nycker. Katterna kämpar på i vått och torrt men det går inte alltid som de tänkt sig. Molntass måste fatta ett beslut, Eldhjärta måste ta på sig en ännu större arbetsbörda och fatta en massa livsavgörande beslut för hela klanen! Jag lovar att denna bok kommer att få ditt hjärta att klappa men även brista vid flertalet tillfällen! Boken slutar med en stor chock och lite av en cliffhanger, vilket naturligtvis håller kvar mitt intresse ytterligare och jag kan knappt bärga mig tills bok fem kommer ut på svenska!