söndag 25 februari 2018

Owlcrate-a-thon | lässummering! Hur gick det egentligen?

Owlcrate-a-thon höll som bekant på mellan 10-23:e februari och är ni intresserade av vad jag hoppades hinna med att läsa under detta read-a-thon så kan ni läsa om det HÄR! Jag jobbade som sagt heltid under hela läs-a-loten så jag hann inte alls med att läsa lika mycket som jag hade velat, men idag tänkte jag i varje fall sammanfatta hur mycket jag läste och vilka böcker det var.

Böckerna jag läste ut var följande: 
1. Aristotle and Dante disccovers the secrets of the universe av Benjamin Alire Saénz.
2. Wild beauty av Anna-Marie McLemore
3. Huset Ushers undergång av Edgar Allen Poe (novell)
4. Det sällsamma fallet Benjamin Button av F.Scott Fitzgerald (novell) 
5. Månsken av Erin Hunter
6. The Glass Spare av Lauren Destefano

Antal sidor läsa totalt under läs-a-loten: 1449
Antal utlästa böcker under läs-a-loten: 6
Antal minuter jag lyssnat på ljudbok under läs-a-loten: 10 timmar (Harry Potter and the deathly hallows av J.K Rowling)

Vilka utmaningar var det då som jag klarade av?

1.Read the OwlCrate book you’ve owned the longest. 
Jag har haft The Hearts we sold av Emily Lloyd-Jones längst men jag hann tyvärr inte med att läsa den, men värt att nämna är att jag hade haft Wild Beauty sen oktober och The Glass spare sedan i november, så känner mig ändå rätt nöjd.

2. Read a least two different genres. 
Jag läste Wild Beauty of Anna-Marie Mclemore, vilket är en bok som berör magical realism och jag kompisläste The Glass Spare av Lauren Destafano tillsammans med Bokugglor. Den sistnämnda var även den fantasy men hade inte inriktningen magical realism, så det fick räknas ändå.

3.Read two books!

 Läste som sagt 6 böcker så jag skulle nog säga att jag har klarat av denna utmaning i alla fall.

Eftersom att det här var en Owlcrate-a-thon så tänkte jag nämna lite kort vad jag tyckte om just dem böckerna. JAG BLEV SÅ BESVIKEN PÅ DEM! Både Wild beauty och The Glass Spare gav jag 1,5 stjärna av 5 möjliga i betyg. Den förstnämnda har jag redan hunnit recensera och den recensionen finner ni HÄR! Medan recensionen av The Glass Spare kommer att komma upp på bloggen under nästa vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...