fredag 30 mars 2018

Recension av First & then

Författare: Emma Mills
Antal sidor: 272

Devon Tennyson skulle inte ändra på någonting. Hon är glad att spendera fredagskvällarna med att titta på matcher från läktarna, tyst förälska sig i sin bästa vän Cas, och lyckligt ignorera framtiden efter gymnasiet. Men universum har andra planer. Det står Devons kusin Foster för, en obotligt social outsider med en överraskande talang för fotboll, och den ytterst överlägsna och galet attraktiva star running back, Ezra, precis där hon inte vill ha dem: först i hennes P.E. klass och sedan in i alla andra aspekter av hennes liv.

Det här var Emma Mills debut och därtill den andra boken jag läste av henne! Precis som tidigare har Mills ett otroligt fint och utförligt sätt att skriva som gör att jag som läsare är fast från första sidan! Och även om jag inte föll för denna boks karaktärer från första sidan som jag gjorde med Foolish hearts, så fastnade jag definitivt fort för dem. Vi får ta del av Devons vardag där vi får träffa på så många olika personligheter och liv och vi får vara en del utav riktigt bra och välutvecklade karaktärsutvecklingar som gör att man inte kan annat än att läsa den här boken. Såväl Mills sätt att skriva, handlingen och karaktärerna gjorde att jag bara flög igenom den här boken och när den var slut så kunde jag inte annat än önska att det fanns mer, att jag ännu en gång skulle få kasta mig in i och därmed bli en del utav den här världen. Jag må inte vara största Jane Austen fanet, men om du råkar vara det... då är det här boken för dig då det fullkomligt dröser av Austen-citat i denna bok som helt klart passar denna söta och underbara boks handling perfekt! Emma Mills är ett måste om du älskar contemporary-böcker!