söndag 25 mars 2018

Recension av The Wicked + The Divine, Vol. 1: The Faust Act

Skapare: Kieron Gillen, Jamie McKelvie (Illustrations), Matt Wilson (Colorist), Clayton Cowles
Antal sidor: 144
Serie: The Wicked + The Divine Series, volym 1 av 6
Finns hos: Bokus / Adlibris

En översättning av goodreads
Varje nittio år inkarneras tolv gudar som människor. De är älskade. De är hatade. På två år är de döda. Teamet bakom kritiska tunga-dragare som Young Avengers och PHONOGRAM återförenas för att skapa en värld där gudar är de ultimata popstjärnorna och popstjärnorna är de ultimata gudarna. Men kom ihåg: bara för att du är odödlig betyder det inte att du kommer att leva för alltid. 

Mina åsikter
Jag trodde och hoppades verkligen att jag skulle gilla denna volym då handlingen lät väldigt spännande och den handlade om gudar, något jag verkligen brukar gilla. Men utförandet levde tyvärr inte upp till allt det som sammanfattningen utlovade. Jag var rent ut sagt förvirrad från början till slut och hängde inte alls med i vad som hände eller vem som var vem när namn kastades hit och dit. Som ni kanske kan förstå var läsningen därför inte speciellt underhållande. Det ledde även till att jag inte fastnade för varken karaktärerna eller handlingen. Det som jag å andra sidan uppskattade med denna volym var tecknarstilen som var riktigt fin och välutförd. Men som ni kanske förstår kommer jag inte att fortsätta med den här serien.

Mitt betyg
Denna volym får 2 av 5 stjärnor i betyg.

3 kommentarer:

  1. Synd att du blev besviken! Jag har varit nyfiken på den här också, mest för att framsidan är så snygg tror jag, hehe. Kanske avvaktar ett tag nu då (kanske för evigt). Har så himla mycket annat att läsa ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. /Hanna
      https://nouw.com/hannashyllningar

      Radera
    2. Jag skulle nog säga att du skall fokusera på att läsa alla de där andra böckerna du suktar efter :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...