lördag 31 mars 2018

The Easter book tag

Jag är en frekvent läsare av Jamies blogg som heter Bokugglor och det var där jag såg att hon hade gjort den här taggen, vilken naturligtvis är perfekt för påsken! Denna tagg skapades från början 2015 av Rosie the reader på youtube.
Rabbits – A book that you wish would multiply – So a book you want a sequel to (that doesn’t have one)

Foolish hearts av Emma Mills! jag älskade verkligen den här boken och önskade att det fanns mer utav alla härliga karaktärer!

Egg – A book that surprised you
Warcross av Marie Lu! Jag hade aldrig läst något av henne tidigare och hade därför inte speciellt höga förväntningar på den boken, men den var hur häftig som helst!



Hunt – A book that was hard for you to get your hands on Specialutgåvan av A Darker shade of magic av V.E Schwab, jag hade från början förbokat den från Amazon, men fick efter flera månader reda på att de inte hade den och att de därför inte kunde leverera den. Det slutade med att jag vände mig till bookdepository där jag fick tag på boken!




Lambs – A children’s book that you still enjoy
Alice i Underlandet av Lewis Carroll naturligtvis! Har läst den ca 10 gånger nu och jag gillar den fortfarande lika mycket! Även Harry Potter av J.K Rowling naturligtvis!


Spring – A book with a cover that makes you think of spring
The Unexpected everything av Morgan Matson! Gud vad jag önskar att snön ska försvinna så att vi kan få det lika härligt som det ser ut på denna boks framsida!
 
Jesus – A religious or spiritual book that you love 
Jag kan ärligt talat inte komma på någon bok på den här frågan.

Rising from the dead – A book from a deceased author 
Jane Eyre av Charlotte Brontë! En riktigt bra klassiker som håller än idag!


Baskets – A book that is in your amazon cart or wish list right now
Aru Shah and the end of time av Roshani Chokshi! Vilket är en nyutgiven bok om hinduisk mytologi! Och ni vet säkert vid det här laget hur mycket jag älskar olika typer av mytologier så den här boken är helt klart ett måste!

Candy – A book that is sweet
Simon vs. The homosapiens agenda av Becky Albertalli! Skulle kunna läsa denna bok för evigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...