torsdag 24 maj 2018

Recension av Änglabarnet

Författare: Anders Gustafson & Johan Kant
Antal sidor: 152
Serie: Singöserien, bok 4 av 4
Förlag: Bokfabriken, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
I Tranvik på Singö beslutar sig en husägare för att renovera ett torp på sin stora gård. Stugan, som byggts på 1600-talet, har stått obebodd i flera decennier. När teglet i den slitna murstocken rivs upptäcks en dold nisch - och i den hittas ett skelett.

Den rutinerade 65-åriga kriminalinspektören Solbritt Andersson och hennes kollegor kommer snabbt till brottsplatsen. Snart konstaterar poliserna att de funnit kvarlevorna av en mycket ung människa. Hur länge har kroppen legat där och vem kan ha begått ett sådant brott? Inom kort väcker fallet Solbritts egna såriga barndomsminnen, som hon gjort allt för att glömma.


Mina åsikter
Det här den första boken i serien som jag har läst, men det gjorde ingenting då det är en fristående bok och man kan med andra ord läsa boken i vilken ordning man än vill. Boken är uppbyggd utav bra person-och miljöbeskrivningar och den var riktigt spännande hela vägen igenom. Läsaren får lära känna de olika personerna som är inblandade i fallet  och deras berättelser förs in i berättelsen på ett snyggt sätt som för handlingen framåt. Dock måste jag erkänna att handlingen byggde upp förväntningarna på fallets upplösning, men att jag kände att just upplösningen föll något platt. Jag hade med andra ord förväntat mig mer än det som jag i slutändan fick.

Mitt betyg 
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...