torsdag 6 december 2018

Recension av Elantris

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 615
Serie: Elantris, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
ELANTRIS WAS A PLACE OF GLORY

The capital of Arelon, the home to people transformed into magic-using demigods by the Shaod.

But then the magic failed, Elantris started to rot, and its inhabitants turned into powerless wrecks.

And in the new capital, Kae, close enough to Elantris for everyone to be reminded of what they have lost, a princess arrives. Sarene is to be married to unite Teod and Arelon against the religious imperialists of Fjordell. But she is told that Raoden, her husband to be, is dead.

Determined to carry on the fight for Teod and Arelon's freedom, Sarene clashes with the high priest Hrathen. If Hrathen can persuade the populace to convert, Fjordell will reign supreme.

But there are secrets in Elantris, the dead and the ruined may yet have a role to play in this new world. Magic lives.


Mina åsikter
Precis som vanligt när det kommer till Sandersons böcker så är den här boken uppbyggd utav utomordentliga miljö-och karaktärsbeskrivningar och jag gillade verkligen bokens koncept samt och världsuppbyggnad. Dock så tog det förvånansvärt lång tid för mig att komma in i boken, med tanke på att det ändå var en Sanderson-bok. Anledningen till detta tror jag var det faktum att jag inte helt fastnade för karaktärerna med en gång och det faktum att boken överlag hade ett ganska långsamt tempo. Dock så måste jag ändå säga att boken blev riktigt spännande mot slutet och att boken hela vägen igenom var riktigt svår att förutse, och att jag självklart kommer att läsa bok två i den här serien, när den nu kan tänkas komma ut. 

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...