fredag 29 december 2017

Nyårstaggen

Jag blev taggad av Jamie från bokugglor att göra den här taggen och eftersom att det känns som en bra mall inför nästa år och därmed lätt att hålla koll på huruvida jag faktiskt gör det jag sagt att jag skall göra så delar jag alltså med mig av mina planer.
 
1. En klassiker jag lovar att läsa: 
Oliver Twist av Charles Dickens, vilket är en bok jag har haft i ca 3 år och som fortfarande inte har blivit läst.

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta: 
En serie jag vill avsluta är Firebird-trilogin  av Claudia Gray. Jag har såhär långt bara läst första boken i serien men jag gillade verkligen den och därför vill jag ta mig tid att läsa de resterande böckerna i serien.

3. En bokserie jag lovar att påbörja: 
Passenger-duologin av Alexandra Bracken.

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av: 
Brandon Sanderson, för jag äger de tre första böckerna i Mistborn-trilogin och jag har lovat Jamie så länge nu att jag skall läsa dem och 2018 är alltså året som det skall hända.

5. En bok jag lovar att läsa om: 
The Pirate king's daughter av Tricia Levenseller, detta då bok två i serien kommer ut i slutet
av februari.
 
6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska: 
Under 2017 har jag verkligen börjat utforska sci-fi genren, vilken jag tidigare inte läst något alls av, jag hoppas därmed på att kunna utforska den ännu mer och hitta fler böcker som jag gillar.

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa: 
Wires and nerves volume 2: Gone Rogue av Marissa Meyer.

8. En novell jag lovar att läsa: 
Jag har flertalet Sherlock Homes noveller skrivna av Arthur Conan Doyle, som jag är intresserad av att läsa.

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa
Out of the easy av Ruta Septeys, hon skriver superbra böcker om viktiga ämnen.

10. En länge ägd oläst bok jag lovat att läsa 
Charlie av Lesley Pearse, en bok av en av mina favoritförfattare, som jag har haft i några år men ännu inte fått läst. Detta p.g.a att den är så sjukt lång, vilket skrämmer mig något.

11. En debut jag lovar att läsa
The Wicked deep av Shea Ernshaw.

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans
The Hitchhiker's guide to the galaxy av Douglas Adams

13. Tagga någon! 
Alla som känner sig manade får jättegärna göra denna tagg! 

2 kommentarer:

  1. Yey vad roligt att du gjorde den! :) Och ja, Brandon Sanderson!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja eftersom att du tipsade om den så var jag ju så illa tvungen ;) Haha ja nu blir det minsann till att köra buddyread på hans böcker i februari :)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...