lördag 16 december 2017

Recension av Darc Ages: Ödemarkens barn

Författare: A.R. Yngve
Antal sidor: 194
Serie: De mörka tidevarven, bok 2 av 3
Förlag: Wela förlag, ett stor tack till dem och Yngve för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
David Archibald blir uppväckt ur en frusen sömn. Han befinner sig 900 år in i framtiden, i en värld ärrad av katastrofer och krig. Civilisationen har dragit sig tillbaka till befästa stadsstater, där feodalherrarna och deras riddare härskar. David finner sitt öde: att rubba denna medeltida framtid i sina grundvalar och starta en ny renässans. Han blir den osannolike hjälten kallad DARC. Detta är andra delen i trilogin Darc Ages - De mörka tidevarven. De tre delarna är Uppvaknandet, Ödemarkens barn, Slaget om framtiden.

Mina åsikter
Vi får återigen ta del av David Archibalds ("Darc") äventyr och likt den första boken händer det saker hela tiden. Vi får återse en del karaktärer från den förra boken, samtidigt som vi även får lära känna flertalet nya. Bokens miljö-och personbeskrivningar var utförliga, vilket gjorde det lätt att se allting framför sig. Därtill får vi ta del av mycket fina illustrationer som hjälper till att skapa bilder av allting. Jag hade dock lite svårt att sätta mig in i berättelsen då det gått ett bra tag sedan jag läste den första boken i serien och då händelserna i den boken inte riktigt nämns och diskuteras lika stor grad som jag känner hade behövts. Men i det stora hela så var det här en riktigt intressant och snabbläst berättelse.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...