tisdag 10 april 2018

Bookmoji challenge | del 2

För ett tag sedan bad jag mina instagramföljare om hjälp, detta genom att be dem att kommentera med olika emojis i mitt inlägg för att jag på så vis skulle kunna göra Bookmoji challenge. Vilken går ut på att man försöker hitta böcker som påminner en om en specifik emoji. Och mina följare levererade alltså och idag har det blivit dags att göra just den utmaningen! Det var glädjande nog väldigt många som ville hjälpa mig och jag har därför valt att dela upp den här utmaningen i flera delar. Det gick tyvärr inte att hitta alla emojis med exakt det utseendet som jag fick skickat till mig, men jag har försökt ta dem som var så nära som möjligt.

1. Snubbe med hatt
Så fort jag såg den här emojin så kom jag att tänka på A Gathering of Shadows av V.E. Schwab, hatten må vara annorlunda, men känslan den samma.







2. Nördig smiley
Harry Potter är naturligtvis svaret på den här frågan då jag verkligen nördar allting Harry Potter och älskar allting som har med den fandomen att göra.





 

3. Ledsen smiley. 
En bok som fick mig att gråta. För omväxlingsskull tänkte jag nämna en bok som jag inte redan har gett som svar på den här frågan hela tiden. Därav blir mitt svar The Darkest minds av Alexandra Bracken.

 

4. Noter.
Här valde jag en bok med mycket musik, vilket det helt klart är i Since you've been gone av Morgan Matson, där det finns med en helt del spellistor som i vissa fall även förmedlar gömda budskap. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...